Col·legi Balmes de Rubí

Col·legi Balmes Rubí 1Col·legi Balmes Rubí 2Els alumnes del Col·legi Balmes, de Rubí van estar molt motivats i interessats en la protecció de les seves dades a Internet, especialment amb les referides a les xarxes socials. Es van mostrar molt col·laboradors i  participatius durant tota la sessió formativa. Els professors també es van interessar molt en obtenir més informació, per tal formar més en profunditat sobre la matèria de la privacitat i la protecció de la informació personal dels alumnes a la xarxa.

La Salle Sant Celoni

La Salle Sant CeloniAhir vam visitar els dos grups de 2n d’ESO de La Salle Sant Celoni. A totes dues classes, els alumnes van intervenir molt activament a la sessió, fent comentaris i preguntes però també aportant experiències pròpies o del seu entorn. Van sortir, per exemple, casos en què alguna persona desconeguda els havia contactat en alguna xarxa social i el menor havia bloquejat directament l’emissor, o bé havia acudit als adults per resoldre la situació. També es van comentar les dificultats que, de vegades, sorgeixen en el grup de Whatsapp de la classe. Tots van demostrar força conscienciació en l’ús de les xarxes socials i aquí es nota el treball i la implicació de l’escola i dels tutors en aquest tema!

IES Giola de Llinars del Vallès

IES Giola, Llinars del Vallès -1A l’IES Giola de Llinars del Vallès es van impartir les sessions a 3 línies de 1r d’ESO. Els alumnes van ser molt actius i van participar molt a les classes. Van explicar quines aplicacions utilitzen més (Whatsapp, Instagram, Twitter, Musically, Clash Royale, etc.) i els alumnes més atrevits van comentar les seves experiències personals a les xarxes, com per exemple el fet de rebre alguna foto de contingut sexual o bé sol·licituds d’amistat sospitoses de gent desconeguda, que van bloquejar. En general, coneixen els riscos o perills de les xarxes, però són conscients que han de reflexionar més abans de penjar fotos sense permís o bé evitar certs comentaris que poden perjudicar terceres persones. També és important destacar la implicació de l’Institut, i especialment del professorat, per assolir amb èxit les sessions.

IES Giola, Llinars del Vallès -2

 

IES Gabriel Ferrater, Reus

A l’IES Gabriel Ferrater, de Reus, es van dur a terme les sessions a les cinc línies de 2n d’ESO.

Ens vam trobar amb adolescents participatius i molt actius en les xarxes socials, que eren coneixedors que no fer un ús adequat de les dades personals a Internet, tant de les pròpies com de les dels altres, pot portar a situacions conflictives; tot i això, molts semblaven desconèixer la responsabilitat que hi té cadascú. A títol d’exemple, vàrem comentar el fet de reenviar a tercers fotografies compromeses que un amic o amiga ens ha enviat al mòbil, ja que és una mala pràctica a la xarxa. També es van tractar altres qüestions vinculades a l’ús responsable de les dades personals a les xarxes socials.

Cal destacar també que el professorat és molt conscient de la importància que té  la formació en aquest camp i que són molt actius respecte d’aquesta qüestió.

Publicat dins de Reus

Institut Antoni Ballester (Secció Cadis), Miami Platja, Tarragona

Aquest mes de desembre també hem estat a l’Institut Antoni Ballester, Secció Cadis, de Miami Platja. Vam dur a terme les sessions amb 1r i 2n d’ESO. Els alumnes ens van explicar quines aplicacions utilitzaven i van escoltar amb atenció els consells que els vam donar per fer-ne un ús més responsable. La Direcció de l’escola té molt present la problemàtica que envolta l’ús de les xarxes socials entre els menors i està molt pendent de qualsevol conflicte que hi pugui haver en el seu ús.

Col·legi Sant Domènec de Guzmán, Tarragona

El passat 14 de desembre vam ser al Col·legi Sant Domènec st-domenec-de-guzman-2de Guzmán, de Tarragona, on ens vam trobar amb els alumnes de 1r i 2n d’ESO, molt interessats i participatius en les sessions que vam impartir. Alguns d’ells van aprofitar per posar de manifest problemes que havien tingut a les xarxes socials, com per exemple que s’havien fet comentaris negatius seus o dit coses que no eren certes, en un grup de whatsapp. També van comentar que a través d’Instagram havien rebut, pel privat, algun missatge amb una fotografia amb contingut sexual que, correctament, van obviar, bloquejant a l’usuari que l’havia enviat. st-domenec-del-guzman

IES Molí de la Vila, Capellades

ies-moli-de-la-vila-capelladesEls menors es van mostrar molt receptius, interessats i participatius en la sessió impartida per l’APDCAT.

Fins i tot van fer aportacions sobre situacions viscudes per altres menors en un poble proper a Capellades, que els havien impactat. Estaven molt motivats i el professorat estava molt implicat a conscienciar els alumnes. Felicitats al professorat per la feina ben feta.

IES Cornellà

ies-cornellaA l’IES Cornellà, tant els nens i nenes de 1r d’ESO com els de 2n d’ESO  van ser molt participatius i van aportar experiències reals que coneixien, amb les seves conseqüències, sobre el fet de penjar a la xarxa certs tipus de fotos de cara al futur.

Cal destacar que els professors, tot i les limitacions, donen un gran valor a la protecció del menors i a la seva relació amb les noves tecnologies. A l’escola, també han posat en marxa projectes interns per conscienciar els menors sobre l’ús inadequat d’informació privada a les xarxes socials.

IES Antoni Ballester, Mont-roig del Camp

ies-antoni-ballester-mont-roig-del-campEncetem el mes de desembre a la comarca del Baix Camp. Concretament, visitem l’IES Antoni Ballester, de Mont-roig del Camp. De seguida ens crida l’atenció l’avís sonor als alumnes, perquè vagin cap a la seva aula: en lloc de la clàssica campana, sonen els últims èxits musicals per megafonia. Una iniciativa que segur que motiva els estudiants.

Un cop a l’aula, els alumnes ens expliquen que, en determinades ocasions, havien rebut missatges a través de WhatsApp o Facebook de persones desconegudes. Aquesta circumstància ja els va posar en alerta sobre les finalitats últimes dels seus interlocutors anònims, per la qual cosa com a mesura preventiva havien decidit cessar en la conversa.

L’actitud d’aquest alumnes posa de relleu que són conscients del perill d’interactuar amb desconeguts.

 

INSTITUT d’ALELLA

ins-dalella-2016Les sessions que es van fer en aquest centre amb els alumnes de primer d’ ESO van tenir una molt bona acollida. Els menors van ser molt receptius i van participar en totes les activitats proposades, mostrant sempre molt interès, fent preguntes i comentaris, no tant de situacions personals sinó més aviat de situacions que havien llegit als mitjans de comunicació i a Internet. Tenen força clars els aspectes positius i negatius de les xarxes socials i, en general, de les tecnologies.

ins-dalella-2016-2-jpgA més, cal reconèixer i destacar la implicació dels professors per assolir amb èxit les sessions; especialment, un dels professors de tecnologia va comentar que fa temps que treballen aquests temes i que van preparar conscientment la sessió prèvia amb els alumnes.  Així mateix, va explicar que actualment estan immersos en un projecte d’actualitzar el bloc de l’escola per aportar-hi informació d’interès i fer-lo més interactiu.